Vuxenpoäng?

Har tittat på två avsnitt av "antikrundan" idag. Hur många vuxenpoäng ger det?

Annars kan jag meddela att hela familjen är förkyld. Suck! Hoppas att det inte blir värre än så här, det är ju en stor dag på söndag. Då vill vi inte vara sjuka. Absolut inte Per! Imorgon stannar i alla fall jag och Isa hemma och kurerar oss, vi får ta bussen med alla andra till Paris på söndag istället. Ska bli hur kul som helst (och då menar jag inte bussresan)!!!

Så här såg det ut förra året. Inte särskilt bra bild men ni fattar...

Klätterapan Isa

Herregud! Hade det inte vart för att vi bara vart hemma idag (det har regnat hela dagen!) så skulle jag misstänkt att någon lagt något i Isas mat. Antingen tonvis med socker eller koffein, för idag har hon vart heltokig. Inte lugn en sekund. Men glad som bara den har hon vart, förutom när hon slagit sig, vilket hon förmodligen gjort fler gånger idag än i hela sitt liv den lilla klätterapan. Undrar hur detta ska gå på söndag? Tur och retur till Paris på en buss med alla de myrorna i byxan. Funderar starkt på att åka dit på lördag istället så att vi kan ta det lite lugnt, men vi får se. Hon har ju många att charma på bussen och lika många som kan hjälpa mig med henne. Kan ju vara skönt att sova i sin egen säng också...

Ensam!

Äntligen lite ensamtid! Pappan spelar match och huliganen sover. Vad ska jag nu hitta på, se en film kanske?

Innan idag har jag, Isa, Anna och Leon vart och rea-shoppat ute på Espace Anjou. Franska rean är (jag säger det igen) SÅ mycket bättre än den svenska. Och de rear det mesta. Sephora har t.o.m. rea på sitt "ID bare minerals" sortiment och vill man inte köpa smink kan man köpa märkes ansiktscremer eller parfymer. Idag blev det dock bara en handcreme där. Ska se om jag ska köpa på mig lite mer ID smink, det är ju bra mycket billigare här redan från början... Sen köpte jag lite kläder till Isa på obaïbi och underkläder till mig. Vi hann inte med allt vi ville, våra små, stora bebisar skulle ha mellis och sen skulle Noah hämtas i skolan. Får helt enkelt fortsätta en annan dag.

Funderar på om jag ska köpa den här kappan från "Elle" till Isa...

Som hon kan ha nästa säsong då alltså...

Igår var jag och Anna på gymmet på eftermiddagen. När vi kom hem hade Per lagat mat och Micke tagit hand om kidsen. Det är så det ska va =)

Isas nya favorit är "apan". Den ska hänga med överallt nu. Och då menar jag överallt, för hon är överallt just nu. Upp vid bordet, river ner någonting, ner, kryper till soffan, upp där, ramlar och slår sig, bort till gåstolen, upp där, jag plockar ner henne (och apan), upp igen, jag tar bort gåstolen, bort till bordet, upp där, river sönder ett papper, håller sen på att riva ner datorn, jag tar ner henne, hon drar ut datasladden, hittar sönderrivet papper på golvet som genast åker in i munnen, jag springer dit och plcokar ur det o.s.v. PHU! Är det nu man brukar bytas av så att pappan är hemma istället? =)

Oh my...

Party party...

Alltså, "solsidan" är ju bara helt underbart!!! Kanske borde införa "uscados" här hemma... Och sen "time out" efter det. Riktig humorkväll! Me like!

Tidigare ikväll hade vi Chantelle, Pete, Julie, P-L och Aurelie på middag. Isa och Aurelie lekte ganska bra ihop idag faktiskt. Ett tag satt de och bytte napp och så gick Aurelie och höll i gåstolen när Isa satt i.

Pyjamasparty!

"Nej Isa, lek med mig..."

Isa, Julie och Aurelie

Igår var det match mot Mont Blanc. Vi vann med 6-3, kan inte påstå att jag såg så mycket av matchen... Sen blev det ett glas bubbel och tilltugg i vipen innan det var dags för "surprise party" för Julien. Blev dock ingen surprise,  materialaren hade försagt sig, men trevligt ändå. Isa var världens snällaste som vanligt och följde glatt med (även fast hon bara sov en timma igår på dagen, totalvägrade att sova mer), dansade med tjejerna en stund och somnade sen gott i vagnen. Vi gick hem efter tårtan vid 01. Blandine hade förresten gjort sushi - utan wasabi. Passade mig bra! Kanske skulle ge sig på att göra det där någon dag?

Isa med Pia

Julien och Blandine

Nu är det snart läggdags. Hoppas att jag drömmer något trevligare i natt...

Måste tacka Anna och Micke för frukosten också. Inte illa att ha grannar som kastar ner nybakade scones till en. Merci!! <3

Äntligen hemma!

Måste säga att det känns skönt att vara hemma igen. På flygplatsen möttes jag och Isa av strålande sol och 14+, det känns redan som att våren är på väg. Men man ska inte ropa hej...

Resan gick förresten över förväntan. Flygresan var njemas problemas, Isa somnade gott i samma stund som flygplanet lyfte och så fick jag väcka henne när vi landat. Sen fick hon hoppa runt i babybjörnen bäst hon ville medan jag kånkade väskor. Det gick också bra, förutom att det var svårt att få plats med väskorna på tåget. Skönt att det finns snälla människor som hjälper en då! Sen hade Isa myror i brallan under tågresan vilket var ganska förståeligt, men vi klarade oss till Tours där Per hämtade oss med bilen. När vi kom hem satte vi ner Isa i gåstolen och hon flög iväg. Hon tyckte nog också att det var skönt att vara hemma.

På CDG nere vid tågstationen hade de förresten ett suveränt skötrum! Utan skötbord!

De sista dagarna har det vart REA-shopping och mys som gällt för oss. Per har vart i Gap en sväng och idag fick jag lite kvalitetstid för mig själv. Eller själv och själv, jag, Anna, Julie och Chantelle har vart i Nantes hela dagen. Vi har shoppat, ätit glass (såklart!), hämtat mitt körkort på konsulatet - vilket var en upplevelse i sig och vart ute och ätit gott. Behövde verkligen en sådan dag!!!

Napptjuven!

Jag har undrat vart Isas nappar tar vägen hela tiden, de bara försvinner från hennes säng. Men idag kanske vi fick ett svar på den frågan... för i förmiddags hade hon med sig hela 5 nappar ut från den tänkta tuppluren (var inte alls intresserad av att sova...). Busungen hade stoppat ner dem i tröjan.

Bon voyage!

Ledsen för den dåliga uppdateringen (inte för att ni har vart så bra på att kommentera...), men jag har liksom inte haft någon större lust att sitta och blogga när jag är här så kort tid. Tiden går dessutom så jäkla fort. Imorgon är det dags att åka hem igen. Har haft en mysig semester, men nu ska det bli skönt att komma hem. Tror att Per saknar oss ganska mycket också. Isa har en del nya moves att visa upp för sin pappa. Nu kryper hon riktigt bra och klättrar på allt. Kommer inte få en lugn stund imorgon...

Maginfluensa!

I lördags när jag skulle fikat med Linn, gått på massage och sen fikat med Malin börjar lillskrutt kräkas halvvägs in i frukosten. Stackars lilla räkan! Och så fortsätter det under dagen och Isa vill inte göra något annat än att sitta i knät och dricka vatten (faktiskt). Framåt kvällen kom det inte längre ut något från den norra regionen i alla fall, så då fick hon i sig lite majsvälling och kunde sova gott sen. I söndags var vi kvar i Matvik och kurerade oss och igår sa vi hej då till mormor och Lasse och styrde kosan österut. Nu är vi alltså i Karlskrona hos Isas farmor och farfar och har träffat både faster, gammelmormor, Pers kusiner och morbröder. Idag blev det långfika på Waynes med svärran och magen, sen har jag handlat lite svenskt till tjejerna hemma. Imorgon västkusten och morfar. Godnatt!

Pappa vi saknar dig!

Även om du är så här snyggt blåslagen ibland...

Anna, vi saknar dig med!

Vintrigt värre!

Pulkaåkning!

Lillskrutt med röda näsan!

Mamma är ute och kör bugaboo - funkade sådär på vintervägar, men ok med de stora hjulen först... Tur att vi inte har en massa snö i Angers då, där var det tydligen 15 och sol idag. =)

Idag fyller Lasse år, så dagen började med frukost på sängen. Sen åkte jag, mamma och Isa in till stan en sväng, handlade lite på rean och fikade skagen baguette. Därefter blev det semlefika ute i Matvik och snart vankas det middag. Imorgon blir det förmodligen fika med Linn, massage (fick det i julklapp) och fika med Malin. =) Lagom mycket fika...

2011 verkar förresten också bli ett babyboom år, åtminstone bland mina vänner. Har fem stycken nära vänner i Sverige (+ Chantelle) som ska ha barn mellan mars - juli! KUL!

Sweden!

Ja nu är vi här. I snön. Men jag gillart! Isa också, i alla fall pulkaåkningen. Hon satt och flaxade med armarna så att vantarna trillade av stup i ett. Igår var vi bara hemma hela dagen, sega efter resan. Idag har vi också tagit det lugnt, bakat pepparkaks cheesecake och vart ute i snön. Ikväll var mormor och Co. barnvakt när jag åt middag på Harrys med brudarna. Det tackar vi för! Kul att träffa alla igen, det var ju trots allt 5 månader sedan sist... Nej nu måste jag sova! Får uppdatera mer sen. Resan gick förresten bra med en något energisk dotter...

Paris baby!!!

Längtar tills den 30 januari då jag och Isa ska åka till Paris och titta på när Isas pappa spelar hockey. Men vi blir inte ensamma. Matchen spelas i Bercy och det brukar vara en sisådär 12-14000 åskådare på plats när finalen i cup de France spelas. Äntligen vann grabbarna semin och är klara för final!! Grattis älskling!!!

Resfeber!

Usch! Nu har jag resfeber! Fast inte för imorgon utan för hemvägen. Och hur ska jag få med mig allt? Kan bara ha en liten resväska till mig och Isa för 1,5 vecka i kalla Sverige. Tufft kallar jag det! Nu är det två garderober man ska sålla i... Så på hemvägen ska jag alltså släpa på; Isa, resväskan, skötväskan och den inte helt lätta vagnväskan. Från terminal 2G på CDG, med buss till terminal 2 och sen med tåg + ett byte till Angers. Hoppas inte babybjörnen går sönder bara för då är jag körd. Godnatt! Ps. Glöm årskrönikan från 2010 tills jag är tillbaka i Frankrike!

Gott nytt år!!!

Idag har det vart lugnt här hemma. Jag och Per var hemma vid fyra snåret i morse och sen var det ingen som väckte oss (förutom Isa två gånger), så vi fick sova till 13.30! Det var inte igår!

Egentligen skulle familjen Irani ätit middag med oss igår och sen följt med oss ut och lämnat barnen hos Lotta och Tommy. Men nu blev det inte så. Micke fick halsfluss och Leon ögoninflammation så de fick stanna hemma. Typiskt när vi väl hade chansen att gå ut allihopa... Så vi fick äta middag själva vi fem. Foie gras crostinis med marinerat äpple till förrätt, rumpstek och potatisgratäng till huvudrätt (hyfsat klassiskt med potatisgratäng...) och vit choklad pannacotta med passionsfrukt till efterrätt. Blev riktigt bra faktiskt!'

Sen lämnade vi vår sovande dotter i svärföräldrarnas förvar och fortsatte till festen hemma hos en kille i Pers lag. Ett gäng kanadensare, två fransmän och en amerikan, det var skönt att vi vann JVM-matchen som absolut skulle vara på. På tolvslaget hade vi tomtebloss tända (måste ju kompensera nyårsraketerna med något...) och sen var det charaddax. En kul kväll, men man mår som man förtjänar idag. Tack Lotta och Tommy för att ni passade räkan - som dessutom tog sina första krypsteg igår!

Nu är det godnatt! Ska försöka knåpa ihop ett "året som gått" inlägg innan vi åker till Sverige, om jag hinner...